Het is niet normaal hoe snel dingen gaan in AI-land. Zodra een van de grote spelers iets uitbrengt, is het een kwestie van dagen of soms zelfs minuten voor de andere titaan het podium terugpakt.
Met al het nieuws dat wordt gedomineerd door de lancering van Google's Gemini, besloot ChatGPT om Memory te lanceren.
Momenteel is elke chat die je hebt met ChatGPT een blanco blad.
ChatGPT weet niet wie je bent, de rol die het speelt, of een van je voorkeuren. (Ja, we hebben Custom Instructions, maar als je ze hebt getest, zul je merken dat ze niet helemaal betrouwbaar zijn.)
Nu kun je:
Expliciet vertellen om iets te onthouden
De herinneringen bekijken die het voor jou heeft
Het vertellen om bepaalde herinneringen 'te vergeten'
Die herinneringen aan- of uitzetten
Enkele voorbeelden:
Je legt 1 keer je voorkeur uit qua tone of voice en format voor rapporten uit. De volgende keer dat je een rapport opstelt, krijg je je rapport in de door jou opgegeven stijl.
Je vertelt ChatGPT dat je een AI-trainingsbedrijf bent en je vertelt de diensten die je levert. Tijdens je komende strategische brainstorms weet de tool dat.
Je dochter is totally obsessed by paarden. De volgende keer dat je ChatGPT inschakelt om een verjaardagskaart voor haar te ontwerpen met behulp van DallE-3, zul je paarden terugzien in het ontwerp.
Memory werd afgelopen week uitgerold naar een klein aantal Plus- en Gratis gebruikers om te zien hoe goed het wordt ontvangen. Ik heb er nog geen toegang toe, maar ik ben erg enthousiast om het uit te proberen.
Bekijk mijn gratis masterclass van 20 minuten en ontdek wat je allemaal kan met Chat GPT op het gebied van marketing. Wat dacht je van: je seo boosten, een contentkalender maken en 3 nieuwsbrieven in plaats van 1 schrijven?