Ik moet eerlijk zijn; ik ben een diehard fan van Chat GPT. Maar ik begrijp dat niet iedereen meteen dezelfde liefde voelt voor mijn BFF. Sommigen hebben zelfs hun twijfels over de authenticiteit van content die met Chat GPT wordt gecreëerd. Maar hier is het goede nieuws: zelfs als je niet van plan bent om Chat GPT je hele blog te laten schrijven, kan het je nog steeds helpen bij het opzetten van de perfecte structuur voor je content en dat wil je, want: Google houdt van structuur.
Als je wilt dat je blogartikelen opvallen in de oceaan van online content, moet je zorgen voor een sterke structuur, maar hoe pak je dat aan als je niet geboren bent als tekstschrijver? Ik help je. Chat GPT helpt je.
Eerst en vooral, Chat GPT is geweldig in het creëren van een overzicht van alle subonderwerpen die in jouw blog kunnen verschijnen. Waarom is dit zo belangrijk? Google houdt ervan als je echt de diepte ingaat met je content. En dat is precies waar Chat GPT in uitblinkt. Het kan je helpen om all-in te gaan met je content zodat je geen enkele kans mist. Hoe geweldig is het om een tool te hebben die met je meedenkt en ervoor zorgt dat je geen enkel waardevol onderwerp over het hoofd ziet?
Google heeft niet alleen een zwak voor structuur, maar je lezers ook! Tussenkopjes maken je teksten aanzienlijk leesbaarder en houden de aandacht van je lezers vast. Chat GPT is een expert in het aanbrengen van structuur in je blogartikel. Deze tool biedt niet alleen goede suggesties voor tussenkopjes, maar vertelt je ook precies hoe en waar je ze in je tekst moet plaatsen.
Als je met Chat GPT werkt valt of staat alles met de kwaliteit van de prompts die je invoert. Hieronder mijn prompt die je kunt kopiëren, aanpassen en gebruiken:
"Beschrijf de opbouw van een blogartikel met als titel 'De Geheime Truc om Kinderen Groenten te Laten Eten,' geschreven vanuit het perspectief van een orthomoleculair therapeut die gespecialiseerd is in kinderen. De doelgroep van dit artikel zijn moeders in de leeftijdscategorie 25 - 45 jaar."
Wat is er zo bijzonder aan deze prompt? Nou, ten eerste gebruik ik hier een titel die eerder door Chat GPT is gegenereerd als suggestie voor blogonderwerpen. Dit zorgt voor een naadloze samenwerking tussen jou en de tool.
Daarnaast geef ik Chat GPT duidelijke instructies over het perspectief, zodat je geen robotachtige taal krijgt. Tot slot benoem ik de doelgroep, wat een belangrijke nuance is voor een succesvol artikel. Heb je je doelgroep nog niet scherp voor ogen? Begin dan met het in kaart brengen van jouw ideale klant voordat je begint met bloggen.
Ik vind dit echt een fantastische manier om even te sparren over het artikel dat je wilt schrijven. Chat GPT benoemt zaken die ondernemers zonder marketingervaring geheid zouden vergeten: denk aan de uitleg die je kunt geven per subonderwerp maar ook de call to action onderaan het artikel.
Met Chat GPT kun je nu alle kanten op. Je kunt dit overzicht gebruiken om Chat GPT je blogartikel te laten schrijven, of je kunt het als leidraad gebruiken om zelf je artikel te schrijven. Het mooie is dat beide opties volledig in orde zijn!
Kortom, Chat GPT is jouw ultieme wingman voor het creëren van geweldige blogs en het versterken van je SEO. Het maakt niet uit of je een fanatieke aanhanger bent of niet, met Chat GPT aan je zijde kun je moeiteloos het framework voor je blog opzetten en de online wereld veroveren.
Bekijk mijn gratis masterclass van 20 minuten en ontdek wat je allemaal kan met Chat GPT op het gebied van marketing. Wat dacht je van: je seo boosten, een contentkalender maken en 3 nieuwsbrieven in plaats van 1 schrijven?