Met Chat GPT zet je binnen een paar seconden de basis neer van teksten voor:
landingspagina’s, productbeschrijvingen en andere content. Zelf vind ik de kwaliteit van de teksten bij langere stukken content minder, maar dat zal een kwestie van tijd zijn.
Kopieer de teksten niet klakkeloos, maar herschrijf ze zodat de content uniek wordt.
Je voorkomt hiermee ook het risico op een penalty van Google. Dit gaat dan vooral over je organische resultaten.
Met Chat GTP krijg je binnen enkele secondes 5 voorstellen voor metatitels en metabeschrijvingen. Het optimaliseren van je meta’s is een van de meest ondergewaarde seo technieken. Met Chat GPT wordt dit een eitje.
Vraag Chat GPT om adviezen voor bijpassende alt-teksten. De alt-tekst wordt ook wel "alternatieve tekst" genoemd. Het is voor veel mensen weer een veldje in de achterkant van een webshop. Wat veel mensen zich niet realiseren is dat dat alt-veld de toegangspoort is tot de afbeeldingen sectie in Google. Wist jij dat ca 22% van de zoekopdrachten gedaan worden via Google images? Kan dus best lucratief zijn om hier tussen te staan. Hoe krijg je dat voor elkaar? Door de alt tekst in te vullen.
Een titel is mega belangrijk onderdeel van een tekst. Welke tekst dan ook. Niet iedereen is geboren als tekstschrijver en juist voor diegene is Chat GPT een uitkomst. Je kunt Chat GPT prima aan het werk zetten om aantrekkelijke titels of tussenkopjes te schrijven. Als je het cirkeltje rond wil maken en de vindbaarheid in Google ook belangrijk is voor je tekst: Vraag Chat GPT dan om titels waarin hij je zoekwoorden verwerkt.
Binnen een minuut heeft Chat GPT een blogartikel voor je geschreven inclusief titel, tussenkopjes. De kwaliteit van de inhoud is constant aan het verbeteren. Je kunt er echter niet van op aan dat de inhoud 100% klopt. Zorg ervoor dat je het artikel naloopt en aanvult met je eigen vakkennis en tone of voice. Met name het toevoegen van jouw tone of voice kan er voor zorgen dat het artikel uniek wordt.
Productbeschrijvingen zijn voor zo ongeveer elke webshop een hoofdpijndossier. Die paracetamol kun je vanaf nu in je tas laten, want Chat GPT genereert binnen secondes een productomschrijving voor je. Let wel op overoptimalisatie, fouten en robot-taal.
Zo zag 1 van de eerste seo productomschrijvingen er uit die met Chat GPT werd gegeneerd door 1 van mijn Chat GPT cursisten:
Chat GPT kan je helpen met het genereren van zoekwoorden die relevant zijn voor je seo en sea strategie. Vooral handig voor het verkrijgen van secundaire zoekwoorden. Het primaire zoekwoord kun je nog altijd het beste bepalen via keyword tools.
Chat GPT kan je helpen met je backlinkactiviteiten. Vraag Chat GPT bijvoorbeeld om een lijst van relevante blogs/sites rondom een bepaald onderwerp of zoekwoord, waarvan duidelijk is dat ze openstaan voor gastbloggen of linkbuilding.
Chat GPT kan je helpen met het maken van social media posts die meer aandacht en engagement genereren.
Gebruik Chat GPT voor het ontwikkelen van opvallende onderwerpregels. Chat GPT is ook in staat om e-mails te schrijven volgens copywriting formules zoals probleem-verlangen-oplossing.
Nog nooit een persbericht geschreven? Doe het samen met Chat GPT.
Vraag Chat GPT om een lijst van influencers uit een bepaalde niche of industrie aan te leveren.
Algemene opmerking: Chat GPT is een awesome tool waarmee we kunnen werken en in bizar tempo content kunnen creëren. Zet je Chat GPT content nooit klakkeloos online. Gebruik het als basis, herschrijf de content, controleer en vul dit aan met jouw kennis, jouw empathie, jouw tone of voice. Uiteindelijk doen mensen nog steeds het liefste zaken met mensen in plaats van met bots.
Bekijk mijn gratis masterclass van 20 minuten en ontdek wat je allemaal kan met Chat GPT op het gebied van marketing.
Wat dacht je van: je seo boosten, een contentkalender maken en 3 nieuwsbrieven in plaats van 1 schrijven?